Zabawa dla nowych graczy - "AoS Karannand"

Warhammer Fantasy!
Awatar użytkownika
Iliach
Posty: 104
Rejestracja: 01 paź 2016, 13:30
Gram w: WH40k , AoS

Zabawa dla nowych graczy - "AoS Karannand"

Post autor: Iliach » 01 lut 2017, 14:46

CZYM JEST AGE OF SIGMAR - KARRANNAND?

Karanannd jest formą gry nawiązującą trochę do sesji RPG, przeznaczoną dla zupełnie nowych graczy, którzy stawiają pierwsze kroki w Age of Sigmar, gdzie nowi gracze mogą nauczyć się podstawowych zasad gry poprzez zabawę.


Obrazek

"Niebo spowiły jaskrawe barwy magii. Chwilę potem nastąpił ogromny wstrząs, a ziemia zagruchotała pod stopami tak, jakby wydawała przeciągły bolesny grymas. Grunt zaczął pękać a drzewa zaczęły się łamać obalać. Gdyby nie było ze mną moich towarzyszy broni, przysiągłbym, że postradałem rozum bo nawet góry powoli z ogromnym trzaskiem zaczęły delikatnie zmieniać swoje położenie, niczym ogromny olbrzym wybudzający się z wiekowego snu. W rzeczy samej, w powietrzu wirowała bardzo potężna i starożytna magia. Po krótkim czasie spostrzegliśmy, że po tych dziwnych anomaliach po których włosy jeżyły nam się na karku, powstało coś w rodzaju dziwnej przełęczy, która była pokryta żarzącymi się runami. Wszyscy początkowo wyruszyliśmy z naszego obozowiska z myślą, że to będzie prosty rutynowy obchód patrolowy. Nie wiedzieliśmy jednak , że prosty patrol przemieni się w ekspedycję naszego życia"

MECHANIKA GRY

Dziwne anomalie spowodowane potężnymi wichrami magii otworzyły przejście do ruin starożytnego miasta Karannand. Nie jesteś pierwszym, który został zwabiony pokusami tajemniczej metropolii. Zaczął się wyścig - każdy pragnie skarbów, wiedzy, oraz potężnych artefaktów kryjących się w tajemniczym Karannand.


Obrazek

Aby mieć możliwość zagrania w AoS- Karannand potrzebujesz 10 modeli, z których stworzysz swoją ekspedycję. Modele mogą pochodzić z różnych armii, ale muszą mieć tą samą przynależność sojuszu, przykładowo - Można stworzyć ekspedycję w której będzie 2 krasnoludów 3 elfów, 2 stormcastów i 3 ludzi, jako ekspedycję Order, jednak nie można wystawić powiedzmy chaotyckiego wojownika, umarlaka, orka , krasnoluda i człeka pod jednym sztandarem.

Tworzenie ekspedycji

Ekspedycja liczy 10 modeli - 1 bohater oraz 9 dowolnych modeli ( bez behemothów oraz machin oblężniczych ) Modele z ekspedycji nie muszą pochodzić z jednego oddziału. Oto przykład krasnoludzkiej ekspedycji :

1 Dwarf lord
4 Dwarf warriors
3 Dwarf Quallerers
2 Dwarf Hammerers


Na potrzeby gry, modele nie muszą trzymać tak zwanej "koherencji". Sterujemy pojedynczymi modelami po blacie. Każdy model dostaje bonus + 5 do ilości posiadanych woundów. Modele mogą posiadać różny ekwipunek, przykładowo wystawiając 2 dwarf warriors 1 krasnolud może posiadać toporek i tarczę, a drugi topór dwuręczny.

Jeżeli nie mamy modelu bohatera, możemy wyznaczyć dowolny model który staje się bohaterem . W takim wypadku model dostaje bonus +7 woundów zamiast +5 oraz dodatkowo generuje ze swojej broni + 2 ataki .

Obrazek

Bitwy

Wybieramy jedno z 3 podstawowych rozstawień AoS. Tury walki przeprowadzone są również w taki sam sposób, czyli rzucami k6 na wybór strony, potem k6 kto pierwszy się wystawia. Osoba która kończy wystawianie decyduje czy zaczyna czy oddaje turę przeciwnikowi. Po wykonaniu ruchów obydwu graczy, następuje poraz kolejny rzut na to, kto pierwszy rozpoczyna turę.

Gramy na blatach 48 x 48

Ilość tur gry jest do uzgodnienia z przeciwnikiem .

Blat musi być pokryty terenami w około 85 % z czego 50% musi być terenami za którymi modele będą mogły uzyskać zasłonę przed strzelaniem.

Scenariusz - Bogactwa Karannand

Wyznaczamy punkt na środku blatu, po czym rzucamy 3d6 + skaterka. W tym miejscu stawiamy znacznik oraz rzucamy k6. Wynik k6 oznacza ile punkt posiada artefaktów. Następnie powtarzamy ten proces z miejsca, gdzie zostały wygenerowane artefakty. Na blacie musi być 5 skupisk artefaktów. W przypadku kiedy na "skaterce" wypadnie wynik "w celu" zamiast skupiska artefaktów pojawia się skrzynia z ekwipunkiem . Jeżeli rzucimy skaterką z miejsca gdzie jest już skupisko artefaktów i wypadnie "w celu" każdy artefakt w tym skupisku jest wart D3 punktów .

Nie usuwamy poległych modeli z pola bitwy, gdyż każdy może podnieść ich ekwipunek oraz artefakty.

Skrzynie i przedmioty

Model który znajduje się 1" od skrzyni, może poświęcić swój ruch na otwarcie i penetrację kufra. Jeżeli przeszukujemy kufer, rzucamy tabelkę 2k6

Rezultat rzutu :

2-3 - Its a trap! - Skrzynia była zabezpieczona. Model otrzymuje k6 obrażeń
4-5 - Its nothin worthy - Skrzynia posiadała jakieś bibeloty które da się opchnąć za 1 punkt na koniec gry :P ( zajmuje 1 miejsce)
6-8 - Ohhh shinny! - Znalazłeś skarb! Indiana Jones byłby z Ciebie dumny. Skarb ten wart jest na końcu gry k6 punktów ( zajmuje 2 miejsca )
10-12 - By the power of grayskull i have the powaaah! znajdujesz potężną zaklętą broń. Twoje ataki zadają teraz d3 obrażeń. ( zajmuje 1 miejsce )
Postacie z ekspedycji mogą nieść 3 rzeczy ( nie licząc posiadanego ekwipunku ) Jeden artefakt liczymy jako 1 rzecz.
Postacie mogą wymieniać się przedmiotami , muszą być jednak base to base i przy wymianie tracą połowę ruchu. Magiczne efekty artefaktów przechodzą z postaci na postać, przykładowo jak wojownik posiada potężny artefakt który zamienia podstawowe obrażenia na d3 obrażeń, dając ją łucznikowi łucznik zadaje d3 obrażeń.

Można okradać ciała przeciwnika. Jednak poświęcamy na to całą turę modelu. Modele muszą być "base to base"

Ka końcu gry 1 podstawowy artefakt liczy się jako 1 punkt.

Wygrywa ten, kto zdobył więcej punktów za artefakty, bądź wyciął w pień ekspedycje przeciwnika .

Obrazek


KARANNAND JAKO SESJA RPG

Jeżeli gracze będą chcieli rozegrać sobie Karannand jako mini kampanie RPG oto kilka dodatkowych kwestii mechaniki :

Umawiacie się ze sowim gronem znajomych na tego rodzaju sesję.
Sesja trwa 10 potyczek. Nie ma limitu czasowego, jeżeli chodzi ilość dni poświęconych na rozegranie 10 potyczek. Można to rozegrać w jeden dzień, można to rozegrać w miesiąc .

Każdy z graczy musi stworzyć kartę gracza zawierającą :

Poziom
Imiona postaci
rodzaj postaci
Ekwipunek
doświadczenie
umiejętności
przypadłości.


Przykładowo

Poziom 1
Arivald Buclkerfirst
Dwarf warrior
Tarcza i topór
0/6
brak
brak
  • Każda postać z ekspedycji musi widnieć w karcie gracza.
  • Każda postać za powalenie przeciwnika dostaje +2 exp.
  • Każda postać za powalenie bohatera przeciwnika dostaje +4 exp
Tabelka doświadczenia wymaganego do poziomu
1. 0/6
2. 0/8
3. 0/10

Czyli w skrócie jak uzyskujemy poziom nasza ilość doświadczenia cofa się do zera, a do uzyskania kolejnego poziomu potrzebujemy o 2 expa więcej.

Levelowanie

Każdy poziom niesie za sobą 1 punkt statystyk i 1 punkt umiejętności do wydania. Punktem statystyk możemy podbić dowolną statystykę postaci, jednak ochrona pancerza nie może być lepsza niż 3+, tak samo nie można mieć lepszych trafień i zranień niż na 3+.

Bohaterowie z każdym poziomem otrzymują również bonus +1 do bravery

Obrazek


Umiejętności

Szarża byka 3 PU - model który wykonuje skuteczną szarżę na odległość 6" bądź większą, zadaje przeciwnikowi D3 obrażeń.

Pierwsza pomoc 3PU - Model może poświęcić swoją turę aby wyleczyć sojusznika w 3" od niego o D3 obrażeń.

Szybkie przeładowanie 1PU - Model w swojej turze może wykonać jeszcze jeden strzał

Unik 1PU - Model najpierw przed testem Save wykonuje test uniku . Na 5+ udaje mu się uchylić przed ciosem

Żwawe stópki 2PU - Model dostaje bonus do ruchu w postaci +2"

Szaleńczy zapał 2PU - Model może przerzucić 1 kość na teście szarży

Mówi się leviosa a nie leviosaaaaaa 3 PU - Model może przerzucić 1 kość na czarowaniu

Pacz pan jako on ma kieckie 3PU - Postać jest tak irytujaca, że rozprasza nawet największą ostoję cierpliwości. Efekt sprawia że
magowie w promieniu 6" mają -2 do wyniku testu czarowania ( sojusznicy jak i przeciwnicy )

Zastraszenie 2PU - modele które szarżują na postać posiadającą zastraszenie muszą zdać test bravery


To tylko przykłady umiejętności , jeżeli ktoś będzie zainteresowany wypiszę ich więcej :D

Przypadłości

Po przegranej walce wszystkie modele które "poległy" rzucają D66 na tabelce przypadłości ( czyli 2k6 gdzie jedna kość to liczba dziesiątek, druga to liczba jednostek )

11-16 - To nic takiego - Model nie odniósł żadnych obrażeń

21-22 - poważna rana - Model nie bierze udziału w ekspedycji przez 3 potyczki

23 - Przykre wspomnienia - Model ma modyfikator ujemny -2 do bravery

24 - Kulawy - model porusza się o 1" wolniej niż zwykle

25 - złamana noga - Model porusza się z połową prędkości oraz nie może biec.

26 - Utrata dłoni - Postać nie może posługiwać się broniami 2 ręcznymi takimi jak topory, miecze dwuręczne, strzelby, kusze czy łuki

31 - Jednooki - Model ma karę -1 do trafień ( jednak trafienia nie mogą być gorsze niż 6+ )

32 - Ego które boli - Model jest urażony ostatnimi bęckami które zostały mu spuszczone. Postać zawsze będzie atakowała i szarżowała model przeciwnika, który będzie oddalony o najmniejszy dystans

33 - Ból zęba - po ostatniej bitce okrutnie okruszył Ci się ząb i potwornie boli. Na początku ruchu model wykonuje rzut k6. Na wyniku 1 dostaje 1 obrażeń, na wyniku 2 ból jest ogłupiający i model stoi w miejscu, na 4-6 nic się nie dzieje

34 - Chciwy - Postać uznaje, że nie warto ryzykować dla kilku miernych miedziaków. Przepełnia go chciwość. Postać nie może nosić skarbów ani artefaktów, dodatkowo zdaje test bravery z modyfikatorem -2 jeżeli w pobliżu 6" znajduje się jakiś sojusznik z artefaktami. Jeżeli test się nie powiódł, postać szarżuje na przeciwnika

35 - Uraz czachy - Jeżeli postać chce rzucić czar, musi wykonać test czarowania dwukrotnie i dwukrotnie odnieść sukces.

36 Pogruchotane ciało - postać dostaje modyfikator -1 do ilości woundów

43 Szaleństwo - postać oszalała i gada do różowych myszek. Podczas fazy ruchu, rzucasz skaterką. Jeżeli na skaterce widnieje "w celu" gracz kontrolujący tą postać rusza się w normalny sposób. Jeżeli padnie strzałka, przeciwnik steruje tą postacią , jednak nie może wykonywać szarż .

44 Tego się już nie wyklepie - bohater otrzymuje modyfikator ujemny -1 do Save

45 Słaba kondycja - Bohater nie może biec oraz otrzymuje modyfikator ujemny -3" do wyniku szarży.

46 Kaleka - postać dostaje modyfikator ujemny -1 do wszystkiego ( jednak trafienia nie mogą być gorsze niż 6+ a ilość woundów mniejsza niż 1 )

51 Pizda nie żołnierz - Postać na początku ruchu rzuca k6 . Na 1 postać traktuje teren jako niebezpieczny, na 2-4 przewraca się i upuszcza losowy przedmiot ( albo broń, albo inny przedmiot jeżeli taki posiada. Losujecie k6) na 5-6 idzie normalnie

52 Nici z Hogwartu - Postać permamentnie traci umiejętność czarowania

54 Pomylony naukowiec - przed wykonaniem ataku, postać wykonuje test pomylonego naukowca za pomocą rzutu k6. Na wyniku 1-2 eksperyment wywala naukowcowi w twarz i zadaje 1 obrażeń. na wyniku 3-4 eksperyment nie przyniósł efektu i postać atakuje normalnie. Na wyniku 5-6 postać zadaje d3 dodatkowych obrażeń za chory wynalazek.

55 Zaraza
- W wyniku ostatnich starć odniosłeś rany które spowiła dziwna choroba. Każda potyczka sprawia że postać posiada na start -1 do ilości woundów, do czasu aż nastąpi zgon, albo postać z umiejętnością medyk / pierwsza pomoc / znachor etc. wyleczy daną postać używając umiejętności.

56 Gaduła - postać na początku fazy ruchu opowiada jakąś ciekawą historię jak to był na grzybach, albo jakiś zabawny dowcip. Jednak na nieszczęście jest tak dobrym opowiadaczem, że postacie znajdujące sie na 4" od niego muszą zdać test bravery na modyfikatorze -5 . Modele którym test się nie udał stoją w miejscu i słuchają dalszego rozwoju opowieści.

61 Megaloman i ekscentryk - Postać ma coś nie tak z głową i za wszelką cenę chce mieć swoje 5 minut. Czy to zrobi jakąś głupią pozę, czy rzuci się w szaleńczy atak, czy zrobi po prostu coś idiotycznego, nie ważne. Ważne by inni o nim mówili. Każdy przeciwnik który atakuje megalomana ma przerzuty trafień na ten model.

62 Pijaczyna - stresowe sytuacje sprawiły, że postać popadła w alkoholizm. Nie zależnie czy jest bitka, zawsze znajdzie się wypitka. Na początku fazy ruchu golnij sobie łyczek i zobacz jaki efekt Ci to przyniesie na teście 2k6 :
2 - Mooooocne! - postać daje sobie zbyt mocno w palnik. Leży na ziemi i jest traktowana przez 1 turę jako poległy. Nie można jej szarżować, jednak można ją okraść .

3-4 - ZUPA BYŁA ZA SŁONA ! - Alkoholik ubiera ulubioną koszulkę do bicia żony i automatycznie szarżuje najbliższy model

5-8 - Agresor - postać dostaje bonus +1 do ataku +1 do trafień +1 do zranień

9-10 Tego mi było trzeba! - Postać wykonuje dodatkowy ruch

12 - Leczniczy procent - postać wyleczyła sobie d3 obrażeń

63 - chory kręgosłup - postać nie może niczego dźwigać prócz broni. Nie podnosi artefaktów, nie nosi przedmiotów , zdejmuje pancerz i nie ma ochrony save.

64 Schorzenie przewlekłe - losujesz z tabelki 3 przypadłości zamiast jednej . Życie jest okrutne :D

65 Sraczka - Niefortunnie wymierzony kopniak w podbrzusze podczas ostatniej bitwy sprawił, że twoje jelita nie funkcjonują już tak jak kiedyś. Na początku fazy ruchu rzucasz k6 i sprawdzasz wynik :

1- Wypuścić krakena! - Gracz kładzie znacznik przy postaci . Tak, to jest kupa :) Jeżeli postać zrobiła pod siebie, to cała armia dostaje karę -2 do bravery. Przeciwnicy na 4 " przy "krakenie" muszą zdawać bravery na modyfikatorze -1. Dodatkowo wszystko na 3" od kupczora jest dangerous terrainem. Po wypuszczeniu krakena sraczka przemija.

2 - Nawaliłem do zbroi! - Postać zrzuca z siebie pancerz i nie ma już save'a
3- Przetrzymam wytrzymam - postać postanawia przetrzymać niespodziankę o kilka chwil dłużej, jednak otrzymuje d3 obrażeń
4 - Co powiedzą koledzy?! - postać stoi swoją turę , myślac o tym co powiedzą jego koledzy jak zesra sie podczas bitwy
5-6 NOT TODAY - Postać zbiera resztki sił i wytrzymuje.

66Ślepy - postać trafia na 6+ , podczas ruchu wykonuje test niebezpiecznego terenu, a wszyscy przeciwnicy atakując ślepca mają przerzuty trafień.



DZIENNIK EKSPEDYCJI


Obrazek

Każdy z graczy opisuje swoje przygody w dzienniku ekspedycji. Po zakończeniu mini kampanii osoba z najciekawszym dziennikiem wygrywa sesję. W dzienniku opisujemy nie tylko swoje potyczki, ale przykładowo jakie skarby udało nam się odnaleźć , albo na jakie miejsca udało nam się natrafić. Musi to jednak trzymać spójność ze światem Age of Sigmar.

Awatar użytkownika
Krystus
Posty: 183
Rejestracja: 19 sie 2015, 12:58
Gram w: a w co ja nie gram?!

Re: Zabawa dla nowych graczy - "AoS Karannand"

Post autor: Krystus » 06 lut 2017, 18:01

Jak będzie ktoś chętny do gry to w soboty chętnie zagram na tych zasadach :)

Awatar użytkownika
Iliach
Posty: 104
Rejestracja: 01 paź 2016, 13:30
Gram w: WH40k , AoS

Re: Zabawa dla nowych graczy - "AoS Karannand"

Post autor: Iliach » 06 lut 2017, 21:39

Chętnie wprowadzę Cię w mechanikę Kararannd :)

System był już testowany

Obrazek

Przypominam, że mamy również grupę na facebooku Age of Sigmar Olsztyn :)

Co do tego dodatku / Kampanii dla osób posiadających 1 box figurek, to po testowaniu wprowadziliśmy kilka errat co do mechaniki :

Gramy na blatach 72 x 48 albo 48 x 48
Tereny muszą zajmować około 85-90% pola gry.
Pole gry podzielone jest na 4 ćwiartki.
Gracze losują kto zaczyna wystawianie poprzez rzut kością
Gracz który się wystawia, wybiera dowolną ćwiartkę i wystawia jeden model. Następnie jego rywal wystawia swój pojedynczy model w dowolnym miejscu na blacie, jednak nie może to być ćwiartka na której znajdują się modele przeciwnika.
Po rozstawieniu, losowane są pozycje Artefaktów i skarbów
na koniec, rzucacie tury tak jak w normalnym AoS.

Sprostowania przy tworzeniu ekspedycji :
Tworzycie ekspedycję z 9 modeli + bohater. Każdy model dostaje +5 woundów. Ilość woundów nie może jednak przekroczyć 7 a ilość woundów bohatera nie może przekroczyć 12.
Jako dowódcę ekspedycji nie można wystawiać behemota.
Jeżeli umiera połowa naszej ekspedycji ( 5 modeli ) na początku każdej fazy "hero" rzucamy 2k6. Jeżeli wynik kości jest większy niż bravery naszego lidera ekspedycji ( albo modelu z największym czynnikiem bravery w razie zgonu szefa ekspedycji ) nasza drużyna ucieka. Dlatego czasem lepiej jest skupić się na wybijaniu pojedynczych modeli przeciwnikowi by zmusić go do ucieczki, niż skupiać się na wykoksowanych hersztach :)

P.S A i jeszcze jedno, Czasem dobrze jest ponazywać imiennie swoje jednostki tak by rozróżnić je na blacie i mieć kartkę z długopisem by zapisywać sobie na bierząco ile dana postać dostała ran. Często dochodzi do takich starć, że nie idzie nigdzie postawić ani znaczników woundów ani kości , a gdy się jakoś nie zapisuje i monitoruje tego na bieżąco to łatwo jest zapomnieć kto odniósł rany.

Etnicznik
Posty: 27
Rejestracja: 20 lut 2017, 18:01
Gram w: Aktualnie nie gram w żadną grę bitewną ale jestem zainteresowany AoS

Re: Zabawa dla nowych graczy - "AoS Karannand"

Post autor: Etnicznik » 25 lut 2017, 13:10

Oferta nadal jest aktualna i można się umówić na grę w tym trybie


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości